Wymiana ELS następuje na wniosek studenta, w przypadku:
- zmiany danych osobowych (nazwisko, adres, zdjęcie, PESEL) – opłata za wydanie duplikatu ELS,
- zagubienia/zniszczenia ELS – opłata za wydanie duplikatu ELS,
- braku miejsca na legitymacji na przyklejenie hologramu – opłata za ELS,
- niesprawnej legitymacji nie z winy studenta – replika wydawana jest bezpłatnie.
Cała procedura wymiany blankietu obsługiwana jest przez właściwy Dziekanat.
Uszkodzenia ELS
ELS składa się z dwóch interfejsów. Jeden działa bezprzewodowo i jest odpowiedzialny m.in. za możliwość zapisania Karty Miejskiej. Drugi działa przewodowo i jest odpowiedzialny za przedłużenie terminu ważności ELS w Dziekanacie.
Problemy z przedłużeniem ELS najczęściej wynikają z uszkodzeń mechanicznych blankietu. Konsekwencją jest konieczność wydruku duplikatu.
Co niszczy ELS?
- wyginanie, zginanie, próby składania „na pół”,
- nieprawidłowe przechowywanie: w tylnej kieszeni spodni (luzem lub w miękkim portfelu) z kluczami itp.,
- wystawianie na działanie silnego pola elektromagnetycznego (np. kolumny, zasilacze),
- wystawianie na działanie ekstremalnych temperatur (tolerowany zakres temperatur od – 35°C do + 50°C)
- wystawianie na działanie wilgoci, czyszczenie pod bieżącą wodą, pranie,
- używanie niezgodnie z przeznaczeniem (np. jako śrubokręt czy otwieracz),
Aby uniknąć uszkodzeń ELS zalecamy przechowywać dokument w bezpiecznym miejscu.