Aktualności

Dla kandydatów

18
maja
2017

Nauka w wirtualnej rzeczywistości

VR powoli wkrada się do naszego życia. W tej technologii możemy oglądać filmy i grać w gry. Zaczyna być także używana w medycynie np. do leczenia depresji i rehabilitacji narządu ruchu. Biuro Promocji i naukowcy z SGGW wpadli na pomysł, jak wykorzystać VR także do celów naukowych i edukacyjnych. Właśnie powstała pierwsza tego typu aplikacja, stworzona na potrzeby Wydziału Medycyny Weterynaryjnej.

Użytkownik, zakładając gogle, dzięki specjalnym kontrolerom, które trzyma w dłoni, może wchodzić w interakcję z wymodelowanym w przestrzeni koniem, tak by dokładnie przyjrzeć się budowie jego ciała. Doświadczenia obejmują wiele zmysłów, dlatego są bardzo realne, doskonale symulują fizyczną obecność w wirtualnym miejscu.

Pierwszy  filmu w technologii VR w SGGW stworzyła firma Tomorrow. Premiera odbędzie się podczas Dni SGGW 19-20 maja 2017 r.

Zapraszamy na stoisko Biura Promocji.